Kontakta oss på Optilon

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi er så snart det är möjligt.

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Ämne

Ditt meddelande

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Automatisering förbättrar tillgängligheten för Optilons kund Skånska Byggvaror

E-handelsföretaget Skånska Byggvaror stärker sin supply chain organisation med ett nytt sätt att planera för att effektivisera arbetet och hantera fortsatt tillväxt.

De senaste åren av tillväxt har varit positiva på många sätt för Skånska Byggvaror men det kräver också mer av organisationen, inte minst från planering. Under 2014 valde Skånska Byggvaror att göra en översyn av processen och insåg då att de växt ur sin dåvarande planeringsprocess för prognoser, lagerstyrning och inköp. Om Skånska Byggvaror skulle nå sina högt ställda mål för tillgänglighet och lageromsättning behövdes en mer effektiv lösning för att hantera leveranskedjans utmaningar. De behövde även skapa en starkt automatiserad planeringsprocess som kan översätta efterfrågan från marknaden till optimala planer för lager och försörjning. Efter att ha utvärderat flera olika leverantörer och planeringsapplikationer, landade valet på Optilon och planeringsapplikationen ServiceOptimizer99+ från ToolsGroup. Projektet startade sommaren 2015 och gick live inom fyra månader efter projektstart.

”Efter ett kalenderår med SO99+ har vi lyckats automatisera i princip hela prognosprocessen och de flesta delarna av orderhanteringsprocessen. Detta har resulterat i mindre administrativt arbete och mer tid till att analysera våra mönster. Vilket i sin tur har resulterat i avsevärda förbättringar i tillgänglighet, som både ökat och stabiliserats. Allt för kundens bästa”, säger Mike Opdahl, Supply Manager Skånska Byggvaror.

Dela