Kontakta oss på Optilon

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi er så snart det är möjligt.

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Ämne

Ditt meddelande

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

E-handel, detaljhandel och grossist

Genom att verkligen förstå dina kunders köpbeteende kombinerat med insikter om dina produktegenskaper, kan Optilon förse dig med möjligheten att identifiera de mest effektiva kampanjerna, garantera produkttillgänglighet, förbättra marginalerna och öka försäljningen.

I dagens situation där dina produkter, priser och tillgänglighet bara är ett musklick ifrån att lätt jämföras med dina globala konkurrenter. Oavsett om du hare ett upplägg för e-handel, omnichannel, detaljhandel eller grossist, är konkurrensen stenhård. Dina kunder förväntar sig snabba leveranser, inom alla geografiska lägen, till lägsta möjliga pris. Du behöver även anpassa en unik kundupplevelse i form av att lyfta, presentera produkter och löpande förbättra dina sökmotorresultat. Slutligen finns det en massiv andel data genererad som ska hjälpa dig, men frågan är hur? I den här situationen är det lätt att se på saker som omöjliga, vilket stämmer om du inte tar till dig nya sätt att arbeta.

På Optilon är vi specialiserade på att hjälpa dig transformera data till kunskap och beslutsfattande. Vi kombinerar vår erfarenhet och din kunskap tillsammans med standardapplikationer för avancerad analys och optimering av försörjningskedjan. Det här betyder att vi kan hjälpa dig att förstå framtida efterfrågan och vilka aktiviteter som behövs för att öka försäljningen. Samtidigt optimerar vi lagret du behöver för att ha en bra tillgänglighet över tid.

När du fokuserar på att öka försäljningen förser vi dig med information som:

  • Vilka andra kampanjattribut som rabatter, annonsering, extra synlighet, har verklig påverkan på försäljningen och till vilken grad?
  • Hur bör du kombinera dessa inför framtida kampanjer för att öka på försäljningen för dina olika typer av kunder och hur mycket försäljning kan du förvänta dig?
  • Vilka produkter och erbjudanden borde exponeras för den individuella kunden för att förbättra kundupplevelsen?

I de här fallen är vi utrustade för att hantera stora mängder data. Våra lösningar använder avancerad analys för att finna samband som är omöjliga att upptäcka för det mänskliga ögat. Dessa insikter kan omvandlas till beslut när framtida kampanjer, lojalitetsprogram och nyhetsbrev definieras. För att förbättra marginalerna arbetar vi med metoder inom serviceoptimering för att förstå variationer i efterfrågan, dessa metoder skiljer sig helt från traditionella metoder som ABC-klassificering. Eftersom att vår process är ordentligt automatiserad, passar den utmärkt för affärsområden med stora skillnader i produktsortimentet eller en stor spridning av produktportfolios. Speciellt lämpligt är detta för stora mängder produkter, bred spridning på kundernas efterfrågan, stora volymer av låga försäljningssiffror, ett svagt efterfrågemönster eller korta produktcykler. Genom detta, kan vi identifiera vilka nivåer på säkerhetslager du behöver för att garantera tillgänglighet över tid och till lägsta möjliga kostnad.

För mer information, vänligen läs mer om serviceoptimering.

Läs också gärna vår artikel om ”Höga krav på tillgänglighet inom handeln”.

Vill du veta mer om våra tjänster för e-handel, detaljhandel och grossist?

Kontakta gärna områdeschef Daniel Göransson på +46 70 937 92 88 eller daniel.goransson@optilon.se

Daniel Göransson

Dela