Kontakta oss på Optilon

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi er så snart det är möjligt.

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Ämne

Ditt meddelande

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Kampanjprognostisering

Kampanjprognostisering är Optilons erbjudande för att hantera kampanjer och andra typer av marknadsaktiviteter.

Prognostisering av hur en kampanj påverkar basprognosen är fortfarande ett av de mest utmanande problemen inom efterfrågedriven planering. Att köra kampanjer kan bli kostsamt, uppskattningsvis så mycket som 12-15% av bruttointäkterna för vissa företag. Kampanjprognostisering är tidskrävande och svårt på grund av ett stort antal variabler med komplexa interaktioner som göms i stora mängder data; med en hög andel brus. Trots stor expertis, är det svårt att helt förstå sammanhangen mellan de inblandade variablerna.

Optilon använder kraftfull machine learning teknologi, som ger avsevärda fördelar jämfört med traditionella metoder. Bland företag som använder den här typen av teknologi har vi sett exempel på när andelen prognosfel minskat med 20%, förlorade affärer minskat med 30% och 30% reducering i inkurans.

Läs gärna mer om vårt erbjudande inom Serviceoptimering.

Vill du veta mer om kampanjprognostisering?

Kontakta gärna Optilons försäljningschef Jens Stenquist på  +46 709 379 285 eller jens.stenquist@optilon.se.

Dela